måndag 9 december 2013

Vilken våg vågar man lite på?

Nu kan jag spela med m. Gastrocnemius lateralis!
Jo, det är Tanita-vågen som gäller på Itrim och den brukar visa 4 hg mer än hemmavågen normalt. Men i dag vägde jag 8(!) hg mer än hemma.
Hade "bara" gått ner 1,5 kg på två veckor men 1,7 kg fett ==> +0,2kg MUSKLER.
Det märks att jag börjat bygga efter att jag ökade träningen till tre ombytta pass och började springa.
Mellan skål och vägg kan jag berätta att raka benen inte längre handlar om att dra hyveln över massiva cylindrar utan jag får följa vadmuskulaturen för att få till det. Låren är fortfarande för vadderade för att kunna urskilja enskilda muskler men jag vet att de finns därunder.


Det var ett bra Itrim-möte i dag. Vi pratade om kolhydrater och gick igenom vissa varor. Bland annat fick vi veta att det är 30 sockerbitar i en liter cocacola vilket inte förvånade någon. Chockerande var dock att det i en liter smaksatt LÄTT-youghurt finns 31 sockerbitar!
Det var både bra och dåligt att jag aldrig äter smaksatt yoghurt eller fil. Bra för att jag gjort rätt från början och dåligt då det hade varit en så lätt förbättring att sluta äta det.

Jag började jobba idag efter över 3 månaders sjukskrivning och det gick bättre än förväntat. Var riktigt trevligt och jag kände mig inte stressad en sekund. Det kanske kommer men just nu känns det väldigt bra.

En i det hela bra dag.

I morgon ska jag gå från jobbet hem (3,8km) för att se hur lång tid det tar. Sedan blir det nobelmiddag framför TV:n. Tror jag slår till med en itrimgröt och bubbelvatten i vinglas för att förgylla kvällen :)

Vikt på Tanita 68,6 kg
           hemma 67,8 kg

5 kommentarer:

  1. Ha, ha Itrimgröt och bubbelvatten. Jag kommer själv så väl ihåg när lyxet var just smaksatt vatten och man var nöjd med det. Tåls att tänka på så här vid juletid =D

    SvaraRadera
  2. Jo det blir lite enformigt. Men jag har hittat mina favoriter som jag nog ska klara av att äta utan att spy ett tag till.
    Och i jul ska jag slå till på en skiva skinka på vikabröd :)
    Cia

    SvaraRadera
  3. Det där med att olika vågar väger just olika är lite trist...speciellt när man viktminskar. Jag är ju rätt nöjd med min vikt nu men kan reta mig på att jag väger mer hemma naken på morgonen än vad jag gör påklädd på sena eftermiddagen på Itrim, det är väl konstigt? Kan Itrim ha en glädjevåg tro ;-)
    Skönt att "första dagen på jobbet" blev en bra upplevelse!!
    Skön tisdag på dig!
    MariaG

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du har varit sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Fredrik
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
  5. Tack Fredrik. Jag jobbar inom landstinget. Ska kolla på hemsidan vad som gäller. Vet att jag en gång tidigare fått papper från AFA då jag råkat ut för en svår fallolycka med lång sjukskrivning så vi har den.
    Cia

    SvaraRadera