onsdag 4 december 2013

Mitt första "fusk"

Min yttersta test ligger i skafferiet . Klarar jag det klarar jag allt!


Då har jag också gjort det - fuskat. Gårdagen blev hungrig. Det är verkligen inte bra att bara gå hemma och skrota. Jag packade tom träningskläderna i hopp om att ett F&S-pass skulle mota bort hungern men innan det var dags att åka föll mörkret och med den orken. Det blev inget pass utan istället en bar extra. Var supersugen på att plocka fram mitt älsklingsgodis som jag köpte åt mig på Rosella i lördags. Det går bara att köpa i Finland så jag passade på även om det får ligga och skräpa till påsk ungefär. Hade en skruvad ide om att eftersom bitarna är så små så gör det ju inte så mycket om jag tar en 10 sådär. Men jag törs inte lita på att jag skulle stoppa vid 10 och en öppnad ask - ja ni förstår.


Hjälpte inte alls, varken med mer eller mindre



 I dag ska jag ge mig ut så denna dag blir nog bättre. Tänkte prova på ett medel-pass på mitt eget vis.
Min kärlek till F&S är lång. Började träna där för 30 år sedan och var en flitig gäst tills jag för ca 15 år sedan började få migrän efter varje pass. Jag trodde först att jag druckit för lite och ökade på vattenmängden utan att det hjälpte. Sedan gick jag ner från intensiv-pass till medel och till sist till tråkiga baspass utan att det hjälpte. Började gymma i stället och det funkade men var så tråkigt att jag slutade träna. De sista 12-13 åren har jag med jämna mellanrum glatt gått till F&S och provtränat med migrän som resultat. Detta trots kiropraktorbesök innan för att fixa en nackkoteförskjutning som kan vara orsaken till problemet.




Men nu ger jag mig inte! Köpte ett årskort som gäller tom november 2014. Har gjort 4 pass hittills. Ett med migrän dagen efter, ett med känning på kvällen och 2 helt utan migrän. Om jag nu långsamt tränar upp mig så kanske jag hittar en väg.
I dag ska jag växla upp från start till medelpass men ta det väldigt lugnt. Inga hopp osv. Sedan ska jag springa 1,75 km utan stopp på löpbandet enligt min löp-plan.

Trots två avvikande dagar sedan i lördags så går vikten ner mer än tidigare.
Vikt i dag 68,3 kg (-9,2, mer än hälften, 8,3 kg kvar)
I dag är det dag 50 av 84 pås-dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar