torsdag 5 december 2013

Vaknar 04:10

Känns som julafton när man var liten. Kunde inte somna om utan bestämde mig för att ta ett pass på Itrim innan mötet med läkaren och försäkringskassan på förmiddagen.


Ingen itrim-gröt men kanel - min bästa krydda
Ska bli underbart att få börja jobba igen. Behöver mer struktur och stimulering än vad hemmafru-tillvaron ger.
Härligt också att få till en upptrappningsplan så jag vet vad jag har att rätta mig efter.
Så länge jag är deltidssjukskriven kommer det paradoxalt nog bli svårare att få till F&S-träningen då jag inte kan gå direkt från jobbet. Har alltid haft svårt att ta mig hemifrån kvällstid på vintern så det är bäst att inte hamna där alls.
Nu till frukost-gröten. Har avvaktat i det längsta för att inte det ska bli en hunger-dag

2 kommentarer:

  1. Kanel är gott och nyttigt! Hur gör du gröten? Havregryn?

    Hoppas du kommer på en bra rutin med träning och jobb. Blir det krångligt är det lätt att man tappar suget ;)

    SvaraRadera
  2. Har fiberhavregryn som jag ibland fuskar med (annars bara LCD nu). Gör 0,8 portion så är det inte mer kalorier än i Itrimgröten. Mitt knep med Itrimgröten är att ta mer vatten än det står och låta det svälla 10 minuter. Då blir den bra.

    Har verkligen funderat över träningen. Vill inte komplicera den så kanske blir det träning på lediga dagar på F&S och pulspass jobbardagar tills jag börjar jobba heltid igen.

    SvaraRadera