torsdag 19 december 2013

Insikt

Pepparkasbar är en för stor frestelse för mig!
Ingen frestelse alls
Jag har under flera dagar tagit en extra bara för att det är så gott. Måste sluta med det och har bestämt att jag bara får äta en på lördagar och en på söndagar.
Har överstigit mitt kalorimål med 150 säkert 4 dagar under den sista veckan.
Ändring from i dag. Har därför tagit en ½ söt meal-bar till mellanmål. Gillar dom inte så mycket då de är för söta. Kommer alltså inte triggas till att äta för mycket av dom.
Jag är inte heller sugen det minsta på att stoppa fingrarna i alla choklakartonger som står överallt nu vilket ju är bra.

3 kommentarer:

  1. Så bra med fler itrimmare...både du och Malla har "varnat" för pepparkaksbaren, så jag valde att inte köpa några idag...dumt med extra frestelser :-D
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Det är så himla roligt att läsa andras Itrimbloggar när man känner igen sig så väl, bara ler lite lätt när jag läser.
    Visst är det skönt att känna sig helt oberörd av all choklad runt omkring! Underbart rättare sagt :)

    SvaraRadera