fredag 20 december 2013

Mer och mer blir gömt

Nu har min man fått gömma pepparkaksbarerna också. Helt sjuk men jag kunde inte låta bli att ta en i går. Får äta dom till kaffet i vår när jag förhoppningsvis kommit ner till målvikten.

Det är så trögt nu. Vikten står still vilket inte är så kul då jag inte ens de dagar jag fuskat med extra pepparkaksbar eller handfast minus kommit upp i 1000 kacl. Tränar 2-3 ggr/vecka och går 8000-13000 steg/dag. Har jag ingen förbränning alls??
Är också lite stressad efter att jag började jobba igen och klarar inte att vara lika fokuserad som när jag var sjukskriven. Är det stressen som gör att kilona hålls kvar?
Det kanske låter konstigt men jag tänker förbättra detta genom att jobba mer. Att gå hem strax efter lunch har flera negativa följder än positiva
1. Jag hinner inte få tex blodprovssvar på patienterna och ta mig en extra funderare på vad jag ska göra med dom.
2. Mindre kontakt med kollegor (vi är alla hemma hos patienter under förmiddagen och ses först på em.
3. Inga F&S-pass passar tidsmässigt.
Så känns det hållbart börjar jag jobba 75% efter helgerna.

Lite roligare: I dag kom min House of Lola-klänning i storlek M och den passar utmärkt och är jätteskön. Kommer helt klart att bli en favorit i garderoben

Önskar det var jag som gick på San Salvador!
Nästa roliga sak: I dag fick jag en ny medalj av min Withgins Pulse. Jag har nämligen gått från ena änden till den andra på Bahamas största ö San Salvador. Den är 170 km lång. Nästa längd-medalj kommer om 24 km och nästa höjdmedalj om 489 meter. Man vet inte i förväg vad det är så det är lite spännande. Hade tänkt ta Mount Everest (den måste ju bara vara ett mål?) innan våren i alla fall. Det blir många trappor och backar som ska äntras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar