söndag 8 december 2013

Riktigs rackarns kallt!

Närmare bestämt -11.5 grader var det när vi vaknade i morse. Och som varmast blev det -7.

Dagen ägnades åt röjning av all gammal elektronik - sladdar och gamla modem/telefoner och gud vet vad. Det finns hur mycket som helst som var toppmodernt för några år sedan och som nu inte går att använda. Det blev två hela kassar att ta till skroten.
Nu har vi i alla fall ett matbord att sitta vid nästa helg när vi har middag.



Sedan for vi ner till vår båtklubb på adventsfika. Jag hade grundat med en couscous spetsad med grön thaicurry så jag tog bara en kopp kaffe men det luktade ljuvligt av saffran.



Nu gör vi tidig kväll. Tänder vårt andra adventsljus och  inväntar adventskalendern som vi tycker är ovanligt bra i år.

Det blir nog en tidig och lite orolig natt också för mig då jag börjar jobba i morgon. Hoppas jag inte vaknar vid tre-fyra och inte kan somna om. Den som lever få se.



3 kommentarer:

  1. Håller med om att adventskalendern är super i år. Vad duktig du är som motstår alla goda dofter, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken trevlig blogg, nu som först hittade jag hit, fortsätter gärna läsa här. Ny vecka och nya tag, nu kör vi och vi ska klara julens frestelser!
    MariaG

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntran och välkommen hit Maria. Klart vi klarar julens frestelser - eller de vi vill klara. Jag tänkte faktiskt falla för några få av dom och ingen med socker i!

    SvaraRadera