söndag 29 december 2013

Tidsfördriv

Vad gör en nästan 60-årig tant när hon tröttnat på att sticka och titta på hälso-viktminsknings-program på datorn?

Jo då spelar hon Lord of The Rings Online (Lotro). Det har jag gjort i 1½ år nu och tycker det är ett stort nöje.
Raudimli presenterar stolt sin egenhändigt byggda snögubbe
Har ett par karaktärer - en alv, en hobbit och en dvärg. Dvärgen Raudmili är en sk minstrel som använder instrument och ballader för att heala både sig själv och sina vänner i strider.
Just nu är det julfestival där man ska bygga snögubbar och skänka gåvor till fattiga i staden Frostbuff. Man kan också vara med i en teaterpjäs och hjälpa till att samla ingredienser till maten och städa upp efter kalaset. Som tack kan  man få fina kläder och hästar förutom inredning till sitt hus.
Ja ni hör, det är en hel värld som man kan tillbringa några timmar i när man har tråkigt.
Själv spelet är gratis men man kan för riktiga pengar köpa ingame-saker som färg till att färga om sina kläder mm. Jag lägger nog ner 100 kr/månad och tycker att det är värt det.

Ser fram mot filmen i morgon

På måndag ska jag med son och hans sambo se Hobbit på bio i 3D. Det kalaset gick på över 500 kr så jmf med bio är spelet billigt. Och en varning: det är beroendeframkallande!

Här kan man ladda ner och testa spelet






Dagens vikt 66.2 kg.
Verkar som jag går ner bättre i vikt när jag äter lite vanlig mat än bara Itrim-påsar. Hur har det varit för er - gick ni ner fint när ni startade med ett mål mat också?

2 kommentarer:

  1. Ha ha så roligt att läsa att du spelar on-linespel. Jag vågar inte prova, blir snabbt fanatisk. Senast provade jag Farmville på Facebook och blev snabbt fast...
    Vikten låg ganska fast när jag började äta, det var när jag ökade till två mål mat som det blev lite jo-jo på ett par kg, upp och ner. Så höll det på i en månad och nu när jag ser tillbaka har allt stabiliserat sig sedan 1,5 mån tillbaka och jag har tom gått ner lite. Nu när jag är ledig äter jag inga Itrim-produkter alls och är helt tillfreds med maten jag äter, känner ingen större hunger mellan måltiderna.
    PS. Bilbo var bra, såg den igår ;) DS

    SvaraRadera
  2. Jag har också tendensen att snöa in på saker jag börjar med. Det tog min son 20 år att få mig att tordas börja spela dataspel. Det har i perioder blivit mindre bokläsande sedan jag började spela men inga nattliga sessioner eller andra tecken till missbruk. Nu blir det en stund ett par gånger i veckan -lagom

    SvaraRadera