lördag 21 december 2013

Normalviktig eller skitviktig?

Nosar på det översta skiktet av normalvikts-fältet. En gång låg jag tom under det, alldeles utammad och mager
I dag kom äntligen svaret på vågen. Hamnade på 67,2 kg vilket ger mig ett BMI på 25.0. Det blev ett skutt på 7 hg på ett dygn, Vågen är uppenbart inte helt att lita på men som man ser på kurvan visar den i alla fall hela tiden åt rätt håll. Den övre heldragna kurvan tror jag är den beräknade jag ska följa  om jag ska gå ner till 60 kg innan ett visst datum - har glömt vilket. Min verkliga viktnedgång är den med plupparna på.
Nu är det tanitavågen som gäller så på måndag när jag tänker pulspassa och väga mig inför julen kan jag vara överviktig igen. Tills dess är jag skitviktig!
      Kurvan kommer från Withgins Puls hemsida Health Mate. Man kan använda den även om man inte har deras utrustning. Jag har tex inte deras våg så jag får skriva in vikten för hand i stället.
.
Nu kommer några rysliga dagar. I kväll ska vi bort på middagsbjudning. Värdparet vet om att jag inte kommer att äta något annat än medhavd mat men det känns lite trist i alla fall.

Undrar hur många morötter som är i den kakan?
Sedan kommer vi att göra faster-racet. En gammal tradition då vi på en dag hälsar på alla fastrar med en julblomma. De är duktiga på att baka och sticka så förutom att få flera dignande kaffe-med-dopp-bord samma dag brukar vi få med oss kassar med knäck och pepparkakor och lustiga stickade saker. Ett år fick vi en stickad grön pudel man skulle sätta på vinflaskan.
Nu är det bara två fastrar kvar så racet börjar bli hanterbart men jag har flaggat för att jag avstår i år. De kommer aldrig förstå att jag inte äter av bullarna, kakorna och tårtorna och kommer bara bli bekymrade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar