onsdag 4 december 2013

Inget F&S-pass :(

När jag kom till F&S var passet inställt. Orkade inte vänta tills nästa pass (4,5 timmar) utan tog mig hem via blomsteraffären där jag köpte lite julblommor.
Bäst att passa på att köpa julstjärnor medan det är hyfsta varmt då de fryser ihjäl så lätt.
Tog också en sväng förbi mitt "nya" jobb och pratade med chefsläkaren där. Vi bestämde en date på fredag för att göra ett schema för mig. I morgon ska jag till företagshälsovården för att bestämma hur upptrappningen av jobb ska ske och innan dess kan inget schema göras.

Provburken står nu i ett fönster och gukkar till sig

Hemma ställde jag mig och fermemterade rödbetor och vitkål. Nu ska de få stå i 14 dagar i rumstemperatur innan jag smakar på det och stoppar in i kylen till julen.
Blir det gott så ska jag fortsätta att fermentera grönsaker. Som seglare är det ett utmärkt sätt att få grönsaker även om man är långt från en affär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar