söndag 22 december 2013

Granen står så grön och grann i grottan

Årets julgran - luktar väldigt juligt och gott

 Vi fick inte tag i en grantopp i år utan fick ta en mer ordinär variant. Den blev fin den med men det är mycket roligare med en som det växer kottar i och som har lite crazy-look.

Gårdagens julbord blev lyckat och mina medtagna sallader gick hem. Åt faktiskt en handfast minus-minus med 100 g julskinka 20 g rökt lax och en knytnäve av vardera rödbetssalladen och äppelsalladen. När jag räknade ihop allt jag ätit när jag kom hem landade inte dagen på mer än 850 kcal i alla fall. Åt bara 490 kcal innan julmiddagen och tog en Itrimgröt innan jag gick dit. Själva julbordet landade på 360 kcal och då var jag proppmätt.
Viktnedgång blev det också till 67.1. BMI 24,9

I dag ägnar vi oss åt städ, tvätt och granklädning.
När allt är klart ska jag sitta i min fåtölj och sticka på koftan jag håller på med. Softar ordentligt för i morgon är det jobb , pulspass och vägning på Itrim.
Har inga extra lediga dagar i jul-nyår utan jobbar alla vardagar. Tycker jag varit ledig nog i höst.

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev med granen! Och grattis till gårdagens julbord, bra jobbat! Och grattis till ytterligare viktnedgång! Vilken trigger precis innan jul :)
    Jag önskar att jag kunde sticka eller sy, saknar de talangerna helt.

    SvaraRadera
  2. Talanger är till för att upparbetas men du har fullt upp med hästar, träning och barn. Hade jag det också skulle jag inte prioritera stickorna. Tack för uppmuntran!
    Cia

    SvaraRadera