torsdag 19 december 2013

Mitt löpband

Har haft mitt löpband i ca ett år. Köpte det då snön kom förra vintern och valde just detta löpband för att det verkade stabilt och gick att koppla ihop med iFit.

iFit är en site på nätet där man kan koppla ihop sin träningsmaskin och styra den genom siten. Det finns olika träningsprogram där coachen (bla Jillan från Biggest Looser) styr bandets hasighet och stigning genom ett pass. Samtidigt kommer coachen in med uppmuntrande tillrop med jämna rum. Man känner sig så duktig.
Andra pass lägger man upp själv. Man kan gå in på Googel maps och klicka fram en sträcka man vill spring och sedan styrs löpbandets lutning beroende på var man springer samtidigt som man följer sig genom streetwiew. På det viset har jag bla sprungit i Gran Canyon, på Hawaii och i New Zeeland.
Det ingick ett års iFit-träning i köpet av löpbandet men nu måste jag betala en liten summa i månaden, ca 60 kr tror jag.
Det är inte alltid lätt att få allt att fungera ihop men när det gör det blir det bra mycket roligare att springa på löpband.
Här är en länk till iFit på Youtube
Löpbandet jag har är ett Nordic Track, syster till bandet i videon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar