måndag 2 december 2013

Min livlina i mörkret

Det är inte jag på bilden men det hade ni väl redan lista ut :)
För fem år sedan tröttnade jag på att vara trött och energilös under den mörka årstiden. Mörkret har påverkat mig mer och mer genom åren och jag har nu också ett arbete som gör att jag åker till jobbet i mörker och kommer hem i mörker - som så många andra.
Då köpte jag en  dagsljuslampa, Philips Energylight, och den har jag tänd den timme jag äter frukost varje morgon. Den står bredvid mig på bordet.
Skillnaden är enorm - det är mycket lättare att komma igång på mornarna och ibland om jag är trött har jag på den en stund på kvällen också. Ett tips för er som har samma problem, VIDEO

I går var det fint väder och teoretiskt varmt (+4) men vinden var så stark att vi fick vara tre personen för att få på den 18 m långa presenningen på masten. Masten ligger dessutom precis vid stranden så det blåste rakt in. Jag promenerade hem från hamnen i motvinden och det var som att ha uppförsbacke hela vägen. Det blev i alla fall över 10000 steg.
Hemma började jag angripa den stora tvätthögen där alla kläder från båten nu också ligger. Det blev en bra dag.
Hoppas på en bra vecka. Är frisk och ska göra ombytt motion x 3 med start idag. Ska bli väldigt skönt att komma igång igen!

I morse vägde jag 68.8 kg, - 0.2 kg jämfört innan julbordet och -8,7 jämfört med starten.
Nu har jag ingen tom petflaska att använda i min "vikt-jag-minskat-påse"  så jag måste jag dricka upp en julmust ligh. Kärt arbete :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar