torsdag 26 december 2013

Sista julmaten och rolig träning

Det blev en fin avslutning på julen med ett pass på F&S och en sista tallrik med julmat.
I dag gick jag på ett medelpass och äntligen var det kul att träna med bra musik på lite högre volym. Har en bit kvar innan jag orkar göra det där lilla sista på passet men det kommer. Efter passet ställde jag mig på löpbandet för att springa 2,25 km.
Det gick inte särskilt bra. Var alldeles för trött efter passet så det blev löpning i 1.5 km och sedan snabb gång med 10% motlut i 750 meter. Kommer nog ha bra träningsvärk i morgon.

Mycket gott ur Itrims kokbok
Julens sista mat är nu uppäten. Denna tallrik med rätter ur Itrims fest-kokbok (utom de syrade rödbetorna) är på bara 335 kcal. Även dagens kaloriintag håller sig inom LCDs gräns 800 kcal.
Och återigen kan jag tacka god morgonsömn ==> kort dag för det.
Vad har jag saknat denna jul?
Jo bara att få äta från den stora runda salta goda julosten. Har slängt mer än en längtansfylld blick på den men inte smakat en lite smula ens. Och så mycket det är kvar! I vanliga fall brukar den var en lite skalk bara så här på annandagen. Undrar vem som brukade äta upp den tidigare ;)

Från i morgon åter till vardagen med jobb och LCD-påsar till mat. Nu är det 3 veckor kvar innan jag ska gå över på vanlig mat.
Dags att spurta!

2 kommentarer:

  1. Jag har lite svårt att få iväg mina kommentarer, försöker en gång till :)
    Du är verkligen duktig och målinriktad! Visst är det skönt att få komma tillbaka till vardagen och "vanlig" mat. Igår gjorde jag en matsedel så det är slut med julmat även här from idag.
    Hejja dig Cia, hela vägen in i kaklet!

    SvaraRadera
  2. Känns absolut mer fokuserat nu än för någon vecka sedan då det var väldigt segt. Skönt!

    SvaraRadera