onsdag 11 december 2013

Stoppade det vid Salmiakki?

Nej - jag frossade vidare på en extra papparkas-bar!
Ska väl inte inte döma mig själv hårdare än andra men är lite orolig att det blir svårare att hålla sig till planerna nu när jag börjat jobba. Min fint upparbetade balansbräda börjar vicka betänkligt.

Ett ganska snällt troll egentligen
Känner redan nu att det välbekanta trollet vid namn - DuHarRättAttBaraMysa börjar närma sig mitt hus. Behöver ha ett antal helt prestigelösa dagar/vecka för att inte falla in i prestationskravs-fällan igen så trollet kanske har sin plats i mitt liv men jag måste hantera balansen prestation - mys.
För att få till någon dag som är blank i agendan ska jag träna i huvudsak på arbetsdagar har jag tänkt.
Vet paradoxalt inte riktigt hur jag ska lösa det nu när jag bara jobbar halvtid. Problemet är ju att det inte finns F&S-pass vid 14-taget när jag slutar jobbet.

Har några förslag till mig själv:
1. Två pulspass/vecka och en ledig dag på F&S.
2. Ett pulspass/vecka, en ledig dag på F&S och en arbetsdag där jag tar mig ork att resa hemifrån på   kvällen till F&S för ett pass.

Bästa förbättrinspotential har nr 2 då jag har så lätt att hamna i fåtöljen om jag väl kommit hem. Här får jag lära mig att ta mig upp och ut igen. Ska nog pröva den.

I dag är en ny dag och Salmiakkin är gömd!


2 kommentarer:

  1. Så rätt, idag är en ny dag :)
    Jag provsmakade de nya pepparkaksbarsen igår och det var verkligen goda. Så goda att jag inte vågade köpa någon...

    SvaraRadera
  2. Alldeles för goda. Har köpt 5 (fem!) paket. Får bara ta en om dagen och nu känns det som jag är på banan igen

    SvaraRadera