tisdag 3 december 2013

Toppenmåndag

Måndagen blev så rolig.

Bäst av allt var att få börja träna igen. Värmde först upp med ett F&S-pass och angrep sedan löpbandet. Det blev 1,5 km med medelpace 8,13.
Min löpsatsnins-plan är lite ändrad av två anledningar. 1. Vill ha kontakt med Itrim varje vecka 2. Vill styrketräna för att minska skaderisken ==> ett av veckans pass blir ett pulspass på Itrim och två blir på F&S med löpning. Ökning 250 m/gång.

Bäst att hålla sträng koll på de läskiga fåren, Sally



Näst bäst var att få vara med och skriva kontrakt på en hund som min son och hans sambo varit fodervärd till ett tag. Nu äger de hunden efter att hennes två veckor supersöta valpar blivit avvanda. Dom längtar jättemycket efter sin Sally och det märktes att hon längtade efter dom också







På tredje plats kom att hitta ett jättefint garn att sticka en kort kofta av. Har stickat jättemycket nu under sjukskrivningen. Det är avstressande och att ha en stickning att ta till när jag nu börjar jobba är nog bra. Bild på koftan kommer sedan - gör egna mönster.

Börjar tycka att det ska bli roligt att jobba igen. Har en fin väg att cykla dit (bara 3,8 km - går att gå om det är halt också) och sedan så nära F&S.
I dag blir det en lugn dag med inplockning av alla prylar från båten, tvätt, stickning och katt-klappning. Ska också begå min fermenterings-premiär mha Mallas recept. Tror inte ens att jag går ut. Adventsmys kallar jag det.

Vikt i dag 68,6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar