söndag 15 december 2013

Vår husa har sagt upp sig!

Fint torkställ. Tyvärr ingår inte mannen som diskhjälp
Tjänstefolk är så opålitliga nuförtiden. I går eftermiddag när hon skulle diska sa hon bara F5 hela tiden och vägrade ens starta med disken. Det slutade med att jag fick ställa mig vid diskbaljan och använda henne som torkställ istället.
Jag pratar naturligtvis om vår diskmaskin om nu någon trodde något annant.

Middagen blev trevlig TROR jag för när jag ätit in soppa tog jag en treo och gick till sängs. Har nog inte haft migrän de sista dagarna utan någon virusrackare som sänker mig totalt.
Magnus fick underhålla gästerna och det gjorde han nog bra eftersom det skrattades och tjoades en del vad jag kunde höra.

I dag är jag bättre och vet vad jag ska göra - diska. Det står disk överallt så det kommer att ta ett tag. Gillar faktiskt att diska. Lyssnar på bra pod-radio som underhållning och man blir varm och go om händerna.

Och sedan har vi ju ett så bra diskställ - ni vet hon som bara ropar F5 hela tiden.
Undrar vad det betyder?

2 kommentarer:

  1. F5 är det inte "inga pengar på kontot?" ;-) haha, har faktiskt ingen aning. Men bättre diskmaskinslös än fläktlös...för det är jag, jag går faan imig omkring och luktar "köttbulle" hela dagarna......hopplöst, men vi "ska" fixa den...nån dag...
    Hoppas huvudet är med dig, är själv tung i huvudet och undrar också om det inte är nåt annat än just migrän....magen har ju strulat också, kanske är en släng av något som jag inte ens vill veta ;-)

    Skön söndag på dig!
    M

    SvaraRadera
  2. Verkar som det går virus med huvudvärk nu så du kanske har drabbats av det också. Är bättre i dag. Krya på dig!

    SvaraRadera