torsdag 27 mars 2014

En sådan skillnad!

Efter gårdagens zombitillvaro lät jag bli att ta en medicin jag fick för ett år sedan för att få bättre sömn. Den har nämligen trötthet(!) som biverkan.

Sov gott i alla fall och i dag är jag som en annan person. Ska inte ta den mer om jag inte slutar sova igen.
Full av energi åkte jag ner till Itrim och tog ett pulspass efter jobbet. I dag var det lite kul då det var folk med ambitioner i cirkeln. Inget vifta-lite-på-armarna utan rejäla tag som sporrade lite.
I morgon ska jag springa efter jobbet. Det är snart två veckor sedan jag sprang sist så det kan bli tungt.
Känns som jag är på banan igen. Skönt!





Härligt också att den positiva helgprognosen ser ut att hålla. Sol och 10-12 grader varmt fredag och lördag och lite växlande på söndag. Lördag blir det träning av biceps, lattisimus dorsi och trapezius (slipning) och gluteus maximus (upp och ner på stegen). Efter förra lördagen hade jag faktiskt träningsvärk i sagda muskulatur.

2 kommentarer:

  1. Konstig biverkning på de tabletterna!!
    Är det några muskler jag verkar sakna helt så är det Gluteus maximus ;-D borde träna rumpan mycket mer än vad jag gör.
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Trötthet och viktuppgång sa Bull. Bäst att sluta med dom alltså. Mina gluteus maximus brukar vara i toppform till sjösättningen - och du får väl kliva upp och ner ur lastbilen så ordnar det sig nog för dig med

    SvaraRadera