lördag 22 mars 2014

I mål...

...för första gången!
Vet att det pendlar lite så jag behöver komma under 59.5 kg för att vara på den säkra sidan. Dessutom brukar jag väga upp till 4 hg mer på eftermiddagarna hos Itrim.
Fortsätter ett par kg till så jag har lite buffert att ta av. Vill ligga på 58-59 kg till vardags så ja inte
hamnar över 60 efter jular mm.

Är lite bättre i dag så jag tar mig ner till båten och gör det ja orkar.
Promenaden hem från varvet är så fin med en lång sträcka på en stig längs stranden. Hela vägen är ca 5 km lång - lagom när man rest sig ur sjuksängen. I morgon hoppas jag vara ännu bättre - då springer jag.

Ny vikt i dag 60 kg 

P.S Är inte ett dugg sugen på en semla nu, vi får se på tisdag D.S

3 kommentarer:

  1. Stort grattis! Bra jobbat... tror du tänker väldigt klokt och logiskt med vikten. Önskar att jag hade din disciplin, det låter så enkelt. Skulle behöva en släng av det ;0)

    Lycka till med träning, tyvärr måste man ju mjukstarta efter sjukdom men det där vet du säkert såklart om =D

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya vikten :-)
    För mig kom de sista kilona lite per automatik, tror de släppte när jag slutade fokusera på att just gå ner i vikt. Var ju nöjd där vid 60 men helt plötsligt ligger vikten "stabil" vid 58-59 som om kroppen själv hittat "sin vikt" känns jättebra!

    Jobbigt att du varit sjuk igen!! ta det lugnt med igångsättningen!
    M

    SvaraRadera
  3. Tack för lyckönskningar!
    Det är lättare med maten när man inte behöver laga till en familj Lena. Jag avundas dig din energi.
    Och M - vår start och vårt mål är så lika. Hoppas jag blir lika bra på balansen som du är. Imponerande!
    Cia

    SvaraRadera