tisdag 1 april 2014

Itrimträff 10

Gårdagens Itrimträff hade temat - Du bestämmer - eller något sådant. Vi talade om de gånger vi känner att vi inte har beslutet i vår hand bland annat.
Weber GoAnywere in action!
Jag har så svårt för att se det så överhuvud taget. Så länge man inte tvingar i mig sondmat är det ju mitt beslut vad jag sätter i mig oavsett om andra har trugat eller portionerna är stora på restaurang.
Har inte (sedan en hemsk middag i 6-årsåldern då jag inte fick efterrätt för att jag inte ätit upp maten) känt att jag tvingas att fika eller äta mer än jag vill pg grupptrycket tex.
Tvärtom, jag har blivit jätteglad över att få sällskap till fiket så att jag fått muffla i mig en bakelse, Förmodligen har jag istället stått för grupptrycket när det gäller att äta.

Jag äter gärna mat när jag är ensam men att plocka fram bullar och kakor gör jag nästan bara isällskap. Jag dricker inte heller alkohol ensam. Kanske är det en överlevnadsstrategi då vi tidigare har haft alkoholism i familjen. Det är inget jag minns men generna finns kanske där.

I går hade jag bara gått ner 1 hg. På Itrim är vikten nu 60.4 kg.

Hemma väger jag nu 60 kg. Viktstabil är väl det snällaste att säga. Har inte överätit men undertränat till förmån för båtfix och fåtöljen. I söndags sov jag 6 timmar på soffan på dagen i en ny feberattack - börjar bli rejält trött på det här.
Lördagen var rolig med varvsjobb och invigning av vår nya båtgrill - biff med rotsaksknyten. Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar