söndag 16 mars 2014

Nystart!

Dumt men det påverkar faktiskt mig
Så här med något kilo kvar till målvikten har det blivit väääldigt segt.
Och jag har tappat focus och lite av min gaist.
Eftersom jag följer flera Itrim-bloggar vet jag att jag inte är ensam vilket är skönt.
Har beslutat mig för att ta tag i detta redan nu och inte vänta flera veckor till med tappad sug som följd. Har sett att det är lätt att hamna där vilket jag inte vill.

Strategi:
Dra ner på extras som min surdegssmörgås till frukost på helgerna - den får jag ta efter målvikten
Minska på lunchportionen lite och inte ta en bar till mellanmål (175-200 kcal) utan istället en frukt.
Itrimgröt eller keso + bär till middag och ingen kvällsbar.
Och så det mest viktiga - träning, träning, träning

Dessutom introducerar jag nu övergången till livet efter målvikten genom att starta med en dag i veckan på 500-600 kcal. Detta ska hämma bla IGF-1 och sänka kolesterol och höja insulinkänsligheten.
Vi använder IGF-1 hämmare som cancermedicin i klinik inom onkologin nu och har haft fina resultat på det många gånger.
Min man kör redan 5:2 sedan ett år. Detta på grund av förmodade hälsovinster då han har bla alzheimers i släkten. Det blir alltså lätt att hänga på honom men då bara en dag i veckan.
Hoppas vara i mål om 2 veckor. 0,8 kg kvar hemma och 1,2kg på Itrim
Tack Lena och Michael för inspiration

Kalvfärsbullarna i går blev verkligen kalvfärsbullar. De har en annorlunda smak som vi båda tyckte om - lite åt det Libanesiska hållet. Vi kommer att göra rätten igen men inte för ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar