söndag 23 mars 2014

Mina svårigheter

Har några saker jag har svårt att få till
  • Måltidsordningen. Det blir gärna något att stoppa i munnen 6 gånger om dagen. Ingen jättestor buissnes just nu. Håller ju koll på kalorierna och äter inga jättetokiga saker och går ner i vikt som jag ska. Men jag har vant mig vid att få en pepparkasbar eller dark chokolatbar varje kväll. Den tas oavsett om jag är hungrig som ren godis. Inte bra! Ska vänjas av med!!! Risken är stor att hamna i mack-träsket igen om jag fortsätter på spåret att stoppa i mig något på kvällen.
  • Vardagsmotionen. Funkar finfint när jag jobbar och får min minst 1 timmer promenad tor till jobbet. Har dock inte upparbetat något behov av "meningsslösa" promenader. Detta funkar bra så länge jag inte är sjuk eller skadad men är jag det blir det alldeles för lite motion när den ombytta fallerar. Det var en av de saker som fick mig på fallrepet för ett år sedan när jag blev långtidssjuk. Blev helt passiv!
Nu till rädslor.
På något underligt vis känns det lika nu som när jag släppte LCD - lite osäkert.
Jag är sedan snart ett halvt år inprogrammerad på viktminskning men  snart ska jag ändra maten igen så att jag slutar gå ner i vikt. Det kommer att bli ett samtalsämne på min 6-månadersuppföljning om 3 veckor. Jenny har nog massor av bra råd - det brukar hon ha.

Ny vikt i dag 59,9 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar