tisdag 11 mars 2014

Härlig ledig dag

Har varit ledig denna soliga och varma dag. Just nu är det 11 grader varmt i Uppsala.
Tänkte åka ner och rubba båten och det gjorde jag också men först var jag tvungen att köpa nya arbetsbyxor. De gamla ramlade helt enkelt av mig om jag inte höll i linningen och det kan man ju inte göra samtidigt som man jobbar med båten.

tröja stl M och byxor stl 38

Åkte till Jula och handlade dessa färgglada kläder. Tröjan är faktiskt i ett funktionsmaterial och känns som mina andra löpartröjor men kostade 69:-!
Byxorna köpte jag så stora att jag kan ha långkalsingar under vid kylig väderlek (269:-)
Kändes lite kul att gå runt i affären och hålla i byxorna så de inte skulle ramla av - lite som den där reklamen som gick för några år sedan.
Mina gamla jobbarbrallor får jag ha när jag målar och då med ett snöre i midjan.

Jag får alltid migrän när jag börjar jobba med båten. Man spänner muskler i axlar och nacke i många timmar på ett sätt som man inte gör annars. Det går över efter en eller två arbetsdagar när muskulaturen vant sig men första kvällarna kan vara lite kämpiga och så i kväll.
Tur att jag vet att det bara är tillfälligt.
Det blir samma sak när vi börjar segla och man sitter på snedden och parerar vågorna under långa tider. Andra blir sjösjuka de första dagarna till sjöss men jag får migrän. Det är faktiskt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar