måndag 3 mars 2014

Det går bra att springa

Ett så här lätt löpsteg skulle vara kul att ha
Knät håller fint för de korta och ganska långsamma intervaller jag har i min träningsplan.
Sprang 3,4 km i går och 3,1 i dag. Skulle orka springa mer men  är klok och tränar lite varje dag istället.
 Intervallerna är korta 1-2 minuter löpning, 8-10 km/h och med gång/lufs 6km/h 0,5-1 minut mellan.
Nu har mina nya skor kommit också så är vädret lika nådigt i morgon som i dag så ger jag mig ut i naturen. I går och i dag blev det löpbandet hemma.

Vikten är fortfarande såååå seg att få ner. Men nu när jag kan börja träna igen känns det inte som det spelar så stor roll. Huvudsaken för mig har hela tiden varit att känna att jag har kontroll över kroppens muskler, ork och bättre balans. Vikten är naturligtvis viktig när det gäller att orka hålla balansen men några kilo mer eller mindre gör ingen skillnad.


Gudomlig ambulanshjälp med spinboard och morfin
Ramlade tre meter ner från vår segelbåt 2010. Hamnade på en hård grusplan och bröt båda armarna förutom revben och skrapat anikte. Tror inte jag hade ramlat om jag haft bättre kontroll på kroppen då.

När jag låg under båten den där gången och förstod att jag levde var det första jag gjorde att be min man att ringa min sekreterare. Detta så hon kunde fixa en vikarie.

Sedan fick har ringa ambulansen. Visst funkar man knäppt!
 

2 kommentarer:

  1. Men fy så otäckt!!! Ditt fall menar jag!!! och så skrattar jag åt att du tänkte på vikarie i första hand....hmmm

    Så roligt att löpningen fungerar! Jag känner som du, vikten blir sekundär när man kan motionera, styrka, balans och koordination gillar jag mer än om vikten är +- några kilon.

    MariaG

    SvaraRadera
  2. Det var inte så kul - en hel sommar förstörd med tre operationer. Men nu är det nästan helt bra - duktiga kirurger.
    Cia

    SvaraRadera