måndag 10 mars 2014

HAPPYHAPPYHAPPYHAPPY!

Nej - jag har inte nått målvikten utan det är en 12 veckors semester som nu blivit beviljad både för mig och min Magnus.
Nu kan vi börja planera på riktigt.
Och springskorna ska med. Det var faktiskt för att kunna träna när vi seglade jag började springa för två år sedan. Sprang runt på diverse skärgårdsöar sommaren 2012.
I dag har jag anmält mig till blodomloppet också. Tar 5 km spring då och väntar med 10K till hösten.

Sixpack och fina armmuskler - det är seglare det!





I morgon ska jag göra ett konditionstest genom att springa 12 min så fort jag orkar.
Resten av dagen ska jag mysa under presenningen på båten där jag tänker plocka ur alla skåp (det som finns kvar) och börja rubba och polisha överbyggnaden.
För er som inte vet vad jag pratar om kan jag jämföra med ansiktspeeling fast på båt. Man får ta i en
hel del så vid sjösättning är man ganska stark i nypor, armar och axlar. För att inte tala o benen som flängt upp och ner för stegar x massor varje dag.

Det är inte för inte som seglare är så snygga! ;)

2 kommentarer:

  1. Grattis vad kul!!!
    Sen måste jag bara få säga att ni har en otroligt vacker båt!!!

    Och jag älskar ert "båttält" eller kapell säger man väl det som gör att ni kan vara inne i båten fast ändå ute, ;-) sånt som vi har på vår motorbåt, men jag vet inte om det är så vanligt på segelbåtar att ha så stort kapell??

    MariaG

    SvaraRadera
  2. Det blir allt vanligare med stora tält. Man vill ju vara utomhus så my(gg)cke det gå utan att frysa ihjäl eller bli ihjälstucken. Vi har det uppe nästan jämt precis som motorbåtar har - ibland tom när vi seglar
    Cia

    SvaraRadera