lördag 8 mars 2014

Helgplanering

Varvs-fika 20 mars 2010. Kolla in snön, vilken skillnad!
Denna helg ska ju solen lysa och våren ska komma på riktigt har de utlovat.

Då rycker det i båt-tarmen och jag bruka bara vilja vara nere på varvet och dona mest hela tiden.
Vi har det så mysigt där - är ett gäng som brukar pyssla mycket med våra båtar och vi träffas för fika  och lite skitsnack ett par gånger per dag. Är det varmt och gott sitter vi på bryggan där det finns bänkar och ett bord. Är det kall vind sätter vi stolar och bord i lä bakom traktorskjulet.

Men denna helg har vi bjudit in min bror med familj och mamma på middag på söndag eftermiddag. Som tur är kan dom inte komma förrän vid 15:30 så vi hinner med lite båt på söndag också.

Min bror är en lillebror som blivit alldeles för stor. Vet inte BMI men han har en jättekagge vilket inte är bra för hälsan så han och min svägerska ska få varsin Itrimkokbok av oss i present. Vet att de vill gör något åt sina vikter men de får inte riktigt till det. Itrims sätt är så lätt så jag hoppas det kan hjälpa dom. Hade som plan att laga en buffé ur kokböckerna till middagen så de får se hur gott det kan vara men det kanske bara blir en huvudrätt och en efterrätt så vi kan båtfixa lite längre på söndag.

Träningen i helgen var ett ämne för funderingar i går kväll. Kör ju Endomodos träningsplan till 5K för nybörjare och ligger ett pass före (sprang 4 gånger må - fre). Tyckte att jag skulle fortsätta att ligga före planen men kom i går på att det behöver jag inte alls. Nästa planerade pass är på tisdag (min lediga dag) och då ska jag göra ett konditionstest genom att springa 12 minuter så fort jag bara kan. Sedan anpassas träningsplanen efter resultatet av testet. Det sker några gånger under tiden jag har träningsplanen vilket känns bra och ambitiöst. Än så länge gillar jag Endomodo.

Vi får se - kanske blir det ett konditionstest i helgen i alla fall. Eftersom jag har migrän ganska ofta är det svårt för mig att hålla planer så det är bra att ligga före.
Är lite rädd för att bli överentusiastisk vilket brukar sluta med övermättnad - vill inte börja jojo-träna!

Ny vikt i dag förresten: 60,8 kg


2 kommentarer:

  1. Grattis till nya vikten :-D nu är vi snart på samma nummer ;-)
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska bli kul att vara på rätt sida om 60 :)
    Cia

    SvaraRadera