söndag 9 mars 2014

En dag med alldeles för många kalorier (tror jag)

Har ätit flera gånger än nödvändigt i dag. Det sista som kom in var en chokladbar - helt onödig när man egentligen är mätt men den är såååå god.

Till middag hade vi en kyckligrätt ur den blåa kokboken. Man rullade små kycklingbitar i en smörja av parmensanost - solrosfrön, vitlök och persilja. Guccan var god men jag måste modifiera receptet så jag får mer "grillyta". Högre värme och kortare tid gör nog susen.  Till efterrätt fruktsallad men vaniljvisp.

Itrims kokböcker byte ägare och de verkade uppskattade då säkert första timmen av vår middag togs upp av att min bror och svägerska bekymrade sig över hur de skulle kunna gå ner i vikt.

Nu lugn kväll med lite drömmar bort till Holländska kanaler i sommarsol. Men bilden är från en natt på kanalen i Amsterdam. Man kan ligga mitt i stan med båten - första parkett!


I morgon jobb och troligtvis hemjoggning.

3 kommentarer:

  1. En helt underbar bild! Förstår känslan :)

    SvaraRadera
  2. Såna dagar med lite för många kalorier kommer nog alltid att finnas i våra liv, :-) lika bra vi vänjer oss att klara av det och det gör vi med hjälp av Itrimtänket!!
    Håller med Frk M: helt underbar bild där skulle jag också vilja vara!
    MariaG

    SvaraRadera
  3. Det ska bli jättekul att ligga mitt i city på min gamla favoritstad

    SvaraRadera