torsdag 6 mars 2014

Pulspass, semesterplaner och hörlurar...

...är väl en bra sammanfattning av dagen förutom jobb.

Inget man önskar men bra att förbereda sig på.
Mest spännande av allt var ändå medarbetarsamtalet med min chef. De har tänkt till ordentligt när det gäller min önskade tremånaders semester. Förslaget var maj - juli eller juli - september. Att starta redan i början av maj blir svårt då vi inte sjösätter förrän den 3:e och det alltid tar ett par veckor att komma i ordning. Alltså bättre med sen långsemester även om risken är större för stormar när vi kommer in i september. Fick i dag boken Hårt väder till havs vilket var passande.

Men gubben tror det blir svårt för hans jobb att släppa iväg honom i september. Denna vecka är hans chefer uppe i fjällen och åker skidor så han får ta det med dom när dom kommer hem utvilade och på bra humör på måndag.
Spännande fortsättning följer.

Pulspasset gjorde jag uthärdligere genom att slå ihop varv 2 och 3 genom att köra 1 minut på varje station. På det viset blev det lite tyngre och inte så flängit. Nu har jag utfört veckans styrkepass. Har om mål tre löppass och ett styrkepass i veckan. Vikten på Itrim var 61,4kg - bara 3 hg mer än hemma men några timmar tidigare på dagen mot vad jag brukar väga mig där annars.

Köpte Jabra-lurarna men har inte provat dom i skarpt läge ännu. En finess med dom är att man kan styra sin Endomodoapp via dom så man slipper fippla med mobilen.

En bra dag går mot sitt slut.

3 kommentarer:

  1. Finns det utrymme i cirkeln så är det smart att köra dubbla intervaller ibland. Det kommer kroppen svara på!

    Låter helt underbart med 3 månaders ledighet! Hoppas ni får till det :)

    SvaraRadera
  2. Det var helt klart bättre. Hade jag kommit 20 minuter senare hade det inte gått för då blev vi många. Hade tur där. Håll tummarna för att gubben också får ledigt
    Cia

    SvaraRadera
  3. Hjälper till att hålla tummarna för att även Gubben får ledigt!
    MariaG

    SvaraRadera