lördag 15 mars 2014

Vinterchock!

I går + 11 grader och sol och när jag nu slår upp mina bruna ligger det snö på marken och träden böjer sig i kulingvindar. Dessutom flyger det fortfarande blötsnö vertikalt i luften.

Då är det lätt att ha focus på löpning på löpbandet  - alltid något.

Dessutom ska jag göra en rätt ur Itrims svarta kokbok - Halloumifyllda kalvfärsbullar med rostade jordärtskocksor. Magnus hade dock synpunkter på halloumi  (de gnisslar) så det kan bli feta istället. Och kalvfärs kan ju vara svårt att på tag i så förhoppnningsvis hittar vi lammfärs.
Recept är ju bara en ram - eller hur?

När jag sprungit, duschat och handlat mat får jag fortsätta med förberedelserna för långseglingen

Annat focus än Womens Health


Har förresten tagit en 99: prenumeration på Womens Health. Har hittills fått 2 nummer av 5 och kan konstatera att jag troligtvis inte kommer att fortsätta köpa tidningen.
Den är både för yvig och för smal.
För yvig på det viset att den inte bara håller sig till träning utan det är en hel del annat som mode, sex, skönhet mm i den.
Och om man vill ha en tidning om kvinnors hälsa i stort så varför begränsa sig till sex, träning, skönhet och mode? Är det bara det som avgör hur vi mår?
Jag saknar tester av träningsutrustning - inte bara hur de ser ut. Vill också ha inspirerande reportage om människor som utmanat sig själva och deras råd för hur man ska få samma vinnarskalle som dom har. Men som sagt jag har bara sett två nummer ännu och den kan ju bättra sig.





Ett magasin med ambitioner


Jag gillar Runners World men också Aktiv Träning.
En annan tidskrift som är outstanding på att ha bra reportage är Outside. Dom vänder sig mer mot äventyrare och på vintrarna är det mycket stighudar och pulveråkning vilket är helt uteslutet för mig. Köper alltså oftare sommarnummer när jag har tid att läsa för denna tidskrift tar tid att gå igenom.
De brukar ha ett långt reportage om någon äventyrlig plats där de inte bara tar upp själva äventyret utan miljöaspekter och hur befolkningen har det


2 kommentarer:

  1. Ja, idag har man fått hålla i hatten :) Bra av dig som sprang på löpband istället för att inte springa alls när vinden for runt som en tok under dagen.

    Du gör det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack! Skulle vara kul att se det på vågen också. Så lite kvar till målvikt och undantagsdag = semla

    SvaraRadera