måndag 4 november 2013

Vecka 1-3

Efter sista doppet för i år. Mitten av oktober 77,5 kg tung.
Den 15 oktober 2013 började jag på VLCD vilket jag i dag är på sista dagen av. Första dagarna var tuffa men sedan har det flutit på ganska bra. Nu mot slutet har jag dock börjat frysa en del men har också gått ner väldigt fint i vikt så kroppen kanske inte hinner med att värma mig också.

Har Pulspassat två gånger i veckan och har alltid stegräknaren på. Som stegmål har jag satt 7000 steg/dag fem dagar i veckan (så länge båten ligger i sjön).
Har som mål nr 3 att "laga mat" varje kväll, ett sorgligt eftersatt kapitel.
Mål 4 är att komma igen efter motgång, tex utebliven träning pg migrän.
Mål nr 5 var lite svårt att göra konkret då det mer är en tanke att bara äta smörgås på helger och då bara till frukost. Kom till slut på att jag översätter det i handlingen att bara använda fusksocker på Itrimgröten på helger.

Har trixat lite med Itrimmålen över helgen och tagit ett 100 kcal + ett 200 kcal mål istället för 4 st 150 kcal-mål/dag. Detta för att få smaka på deras LCD-produkter. Barerna fungerar finfint som kaksubstitut till kaffet men jag tycker att det är för sött som mat. Hotmealen är goda men smakar så mycket att man inte på ett vettigt sätt kan få egen kryddning vilket är synd då jag säkert kommer att tröttna. Ska i morgon gå upp på 800 kcal/dag i 9 veckor så det är ju en lång period.

För att stå ut (gillar inte för mycket sött) kommer jag att äta 200 kcal vanlig mat/dag. Man får tex ett kokt ägg med 25g stenbitsrom på 100kcal (eller 100g minikeso/kesella och 100 g hallon/blåbär).
Får jag bara något salt eller syrligt varje dag ska det nog gå bra.

Tänkte nu också öka pulspassen(PP) till tre per vecka för att kompensera för det ökade kaloriintaget.

Viktnedgången hittills 77,5 - 74,8 - 74,2 - 72,7.

För övrig ligger båten i sjön, vi seglar och plockar svamp på helgerna. Varje fredag är det fradagsmys med bastu och gäster i båten (lite trist nu, inget vin och gotti, bara påsmat). Jag är helt sjukskriven i en månad till.

Bra jobbat
Cia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar