måndag 25 november 2013

Dålig men ändå nöjd!

Mys-plagg
Blev hemskickat från förmiddagens möte då dom tyckte jag var för dålig. Skönt. På vägen till bussen gick jag genom KappAhl och hittade en knälång sweatshirt. Tyvärr fanns de bara i 36-38 och 44-46. Fick ett infall att prova 36-38 och den passade!!!
Kommer bli ännu snyggare med några kilo till minus men jag är nöjd.

Sitter nu nersjunken i en fåtölj med den på och dricker varmt te och kollar på min avancerade stegräknare. Gillar den verkligen jättemycket även om jag inte har blivit superduktig på vardagsmotoion i alla fall. Kul att den märker av intensiteten också så man får lite cred för powerwalk jämfört med vanlig slögång. Då blir staplarna röda.
Kolla på detta youtube-klipp så förstår ni vad jag menar: Withings Pulse på Youtube

Man kan koppla Runkeeper till den och på det viset få bättre koll på sina rundor då RK använder GPS medan WP använder steglängd (blir för långt) för avstånd. Även MyFitnessPal går att koppla ihop vilket gör att man får koll på kalorierna.
Brukar ta ett extra mellanmål med delar av en bar till förmiddagskaffet och ibland blir det 1/4 och ibland ½. Och är jag på resande fot kan det rent utav bli 3/4. På kvällen kan jag ibland inte komma ihåg hur mycket jag tog vilket gör att jag inte vet hur många kalorier keso och ägg jag kan ta. Har säkert blivit både för lite och för mycket. Nu noterar jag i MFP varje gång jag äter något (5ggr/dag) så är det ordning och reda.

Nu ska jag vila en stund innan jag åker ner till iTrim. Hoppas inte de skickar hem mig också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar