tisdag 26 november 2013

Tio tankar om hår

Tur det finns mössor



Eller i alla fall en: Vad är det som gör att håret blir så påverkat av att man är sjuk?
      Hade jag inte känt att jag hade ont i halsen och huvudet innan jag tittade mig i spegeln i går morse hade jag undrat vad som hänt. Platt, flygit och ostyrigt motarbetade det alla sätt jag använde för att försöka få det presentabelt inför gårdagens möten.
     I dag bryr jag mig inte ens om att kamma mig - ligger i soffan och försöker bli frisk istället. I morgon ska vi ta upp vår båt och det blir en jobbig, blöt och kall dag så jag måste bara vara frisk då.






Här kan kreativiteten flöda!


 Itrimmötet i går blev ovanligt lyckat då internet la av i hela byggnaden (de bygger om huset). Det blev alltså ett mer spontant samtal kring hur man äter och varför. Ingela använde ett bläddeblock och skrev. Tror faktiskt det är ett bättre pedagogiskt grepp då auditoriet får vara delaktigt i uppbyggnaden av mötet.
     Vi pratade också om vad vi upplevde som svårt i våra förbättringsmål. Några hade svårt just med maten och var väldigt lockade till fusk. Jag har svårt att få till vardagsmotionen som jag ska trots min fina stegräknare WP. Den gör inte jobbet åt mig tyvärr.  I går tog jag stegmålet över 8000 steg i alla fall.
Jag ska inte säga att jag inte är lockad till "fusk". I går flög den gamla tanken i mig att när det är synd om en är man värd lite godare föda. Hade jag inte Itrimmat hade glass mot den onda halsen varit självklar. Nu var tanken att sätta stevia på gröten. Men jag kom på vilken urusel ide det är att falla offer för det vanliga känsloätandet och avstod. Kanske kan verka konstigt att en sån obetydlig sak spelar stor roll men titta på detta inlägg om förbättringsmål så förstår ni: vecka 1-3

 Fick tipset att ta med mig en bar och äta den när jag tar en promenad på lunchen. Det var ett bra tips för framtiden när jag har lunch. Om några veckor börjar jag förhoppningsvis jobba kvartstid och då kan jag äta en lunchbar medan jag går till träningen som börjar 12.

Vikten på Itrim var 70.1 kg. Jag väger nu regelmässigt 4 hg mer där än hemma vilket nog stämmer bra då jag väger mig på morgonen hemma och på kvällen hos dom. Min förra våg lade nog till vikt för förut vägde jag alltid mindre på Itrim än hemma trots kvällsvägning.
Jag har nu gått ner 7.4 kg på 6 veckor och av de 5.9 kg fett och 1.5 kg muskler.

Målet jag satte med Jenny vara att gå ner 15 kg till 15/1. Trodde inte riktigt att jag skulle kunna det men hon var övertygad. Ska jag klara det måste jag öka motionen. Det blir svårare att förlora vikt ju mindre jag väger - jag vet, har gjort det förr




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar