lördag 23 november 2013

Buffe och marängswiss...

...men inte för mig utan bara resten av familjen. Åt min couscous och sedan ½ chokladbar och tyckte inte särskilt synd om mig innan jag hjälpte till att duka undan och stoppa in resterna i kylskåpet. Det var bra nära att en ostbit som blivit över åkt direkt från tallrik till mun utan att jag tänkte på det. När jag dukade fram föll en bit fikonmarmelad på sidan och den hittade hela vägen in i munnen innan jag insåg vad jag gjorde. Hur mycket mat sätter/satt jag i mig utan att ens notera det förut?!


Bara 6 dagar till denna bild
Varmt och skönt

Dagen startade bra med tjockt frostfras på däcket och frost på rutorna. Så otroligt att vi för bara 6 dagar sedan åt frukost ute i sittbrunnen. Men inuti båten är det varmt och skönt. I morgon väntar avmastning och lite urplockning. Ska också puttra mot varvet och lägga oss där för att invänta en kran som kan ta upp oss någon gång i nästa vecka. Att avrusta en båt och ta upp den är som värsta gympassen. Man brukar vara helt mörbultad efteråt och vara både trött och frusen. Jag hoppas det blir på torsdag så det  inte krockar med min planerade träning.

Dagen höll sig inom 800kcal men jag är vansinnigt trött och har inte orkat gå mer än ca 4000 steg. Det är nog ett av mina problem som jag måste arbeta på - jag är väldigt lite för att göra något halvdant. Varför promenera när man kan springa, varför göra ett lätt startpass när det finns intensiv?  Jag tycker helt enkelt att det är roligare att få ta ut mig men när jag inte orkar det så blir det ingenting istället.
Så när jag gick in i väggen i våras och all energi rann ur mig hade jag ingen vana att i alla fall promenera trots trötthet.
Har alltid gillat det som är häftigt och mamma har berättat att jag som 1½-åring sprang från vägg till vägg och ropade kova-kova (häftigt - hårt- fort på finska, har finska rötter). Jag kan inte minnas att jag någonsin gick som barn och fortfarande i 40-årsåldern sprang jag alltid upp för trappor - gå fanns inte och jag var stark som en björn.
Vad hände??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar