onsdag 20 november 2013

Friskis & Svettis del II

Det blev en bra dag.
Först tränade jag Start-pass och när de började strecha smög jag mig ut i gym-hallen där jag hade bestämt mig för att springa 5 minuter på löpband som en start. Det blev istället 1 km och jag slutade inte av trötthet utan av omtanke om mina knän. Gjorde sedan en del övningar med pilatesboll innan jag gav mig.
Efter dusch hem till mamma och vidare till Gränby för att storhandla åt oss båda. Köpte kyckling-bröst, broccoli och eco-morötter till mig och hemma gjorde jag en 600 kcal-gryta på dessa ingredienser. Tog 1/3 i dag så jag har mat både to och fre nu.
Min Withgins Puls som trasslat kom igång igen i samma sekund jag stod med en ny som de skickat till mig i handen. Vet inte om jag törs lita på den nu. Ska sova med den i natt och se om den fungerar i morgon. Får ringa dom och höra hur de vill att jag ska göra. Antingen får jag skicka in den gamla eller nya.

Att springa igen är väldigt kul. Nu har jag som mål att varje träningsdag på F&S (tre ggr/vecka) öka längden med 200 meter. På det viset är jag uppe i 3 km utan avbrott om 3 veckor. Fortsätter sedan på samma sätt upp till 5 km. Sedan ska jag ner i tid med sikte på sub 30 innan jag börjar springa ute vår. Knäna får vara med och bestämma lite men det borde ju bli lättare ju mindre jag väger.

Steg 13161
Löpning 1000m 
Kalorier 800
Vikt 70.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar