söndag 24 november 2013

Avmastat!

Frusna tampar är svåra att tampas med. Det är inte jag på bilden
I soligt och kyligt väder mastade vi av båten idag. Svårast av allt var att få loss båten då knoparna frusit. Magnus var tvungen att hälla vatten på dom för att få dom tinade och möjliga att lossa.
Till sist kom vi i alla fall till mastkranen. Efter avmastningen blev det soppa till killarna och couscous till mig. Magnus puttrade sedan med båten till varvet medan jag åkte hem för att värma upp mig i duschen.
Killarna bastade i hamnen istället och Magnus kom inte hem förrän vid 18.

Jag har i dag börjat tära på mitt lager av 150-kcal shakes. Tog en nyponsoppa med 50 g minikeso (=200kcal tillsammams) för att få ihop 800 kcal. Har ett gäng broccolisoppor och chokadshakes. Keso är nog gott i chokladshakes men jag säger igen som jag sagt förut - jag är inte mycket för att äta sötsaker om det inte är till fikat. Mat ska vara kryddig och salt.

I morgon har jag ett litet bryderi då jag bokat in mig på annat på den tiden jag skulle vilja träna på F&S. Nu finns det många andra tider men det blir en väldigt hattig dag där jag får "hänga på stan" ett antal timmar mellan mötet - träning - Itrimmöte. Var jag ska laga till min mat är en gåta. Att bara äta söta shakes och barer är inget jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar