torsdag 28 november 2013

Upptagning och kalori-app

Intvålad och fin

I går tog vi upp båten och täckte den för vintern. Vädret visade sig från den bästa sidan med sol och + 6 grader. Ibland har man tur.
Orkade hålla på i 5 timmar sedan åkte jag hem och la mig i soffan igen. Sov en massa och var helt groggi. Inte helt frisk ännu. Magnus kom inte hem förrän vid 19 och då var han värd en stor wisky.



Jag var förbi Itrim en sväng på vägen hem och köpte pepparkaksbar (175kcal)! Det är ingen kioskvältare men inte så söt som de andra och med en eftersmak av pepparkaksdeg som jag gillar. Köpte också en låda mellanmålsbarer i smaken mörk choklad (130kcal) och den var ljuvligt god. Nu får man kapa av en lagom bit av båda barerna då de har så ojämnt antal kalorier i sig, Måste ju på något sätt få i mig 800kcal/dag - inte mer och inte mindre.
För att få koll på hur mycket jag har kvar har jag börjat använda MyFitnessPal (MFP på Youtube) kopplat till min Withings Pulse. Där kan jag registrera hur många kalorier jag satt i mig i mina olika mål så kvällsmaten innehåller resten upp till 800. Appen finns nu på svenska och innehåller faktiskt Itrimprodukterna också!

I dag ska jag bara städa lite lugnt här hemma och vila så jag orkar med skurning och tömning av båten i kväll. Vi har värme på i båten så vi inte ska frysa.

Ställde mig på vågen i dag och den tog ett 4 hg skutt nedåt efter att ha stått stilla i 4 dagar. Visst är det konstigt
Vikt i dag 69.3 (-8,2)

Vilken "dag" jag är på? Ingen aning. Jag tror att jag är mitt i den 7:e veckan men jag räknar inte utan vet när jag ska börja med ett mål mat/dag regelbundet. Det är i mitten av januari. Inte dags att räkna ner ännu alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar