fredag 22 november 2013

Löpning!!

Så grymt kul att springa igen. Mycket roligare än F&S-passen som jag trodde jag skulle glädjas åt.
Ändå kördes dagens startpass av Ingrid H som hade intesivpassen jag brukade gå på en gång i tiden. Roligare startpass än måndagens och onsdagens med bättre musik men det blir liksom inger drag under galoscherna när det inte är lite intensivare med hopp osv. Nu skulle jag inte klara av hopp ännu. Får ont i knäna av vissa rörelser så jag får vara lite försiktig ett tag till.


I dag sprang jag enligt plan 1200m. Gjorde det på drygt 10 minuter trots spurt sista 200 m så det är en bit kvar till min 5k-tid 35.13. Borde tagit den på ca 8.25 om jag sprungit lika snabbt som för 15 månader sedan men ska upp i längd först.
Nu ska jag trappa upp med 200m/gång och satsar på 3 ggr/vecka. På det viset springer jag 3 km utan stopp kring Lucia. Arbetar sedan på farten mha intervaller till i januari då jag stegvis ökar sträckan upp till 5k och sedan fartökning igen tills jag kan ta 5k kring 30 min.

Vaknade med lätt trapeziussträckning höger men den blev inte värre av träningen i alla fall.




I dag bara Itrim-mat förutom kvälls-keson som tas samtidigt som gästerna i båten äter paj och ostar. Till det min lyxdryck - julmust light med citron.
Det går riktig bra att sitta med när gästerna gluffsar.
Värre blir det i morgon när mamma bjuder på Hambergs-buffe och marängswiss.

Dagens steg hittills (13:25) 7557
Vikt 70.0!!!
Ett startpass F&S
Löpning 1200m

Bra jobbar Cia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar