fredag 29 november 2013

Lugn torsdag

Vår vackra, tillgivna hittekatt Alfred


Vilade så mycket jag kunde (utan att förhäva mig kan jag säga att det är jag bra på) så jag skulle orka med kvällens skurande av båtens insida. Är fortfarande rätt lak och någon träning blir det inte innan söndag tidigast.
Städade lite hemma och klappade vår underbara fd vildkatt Alfred. Honom tog vi hand om för ganska exakt 6 år sedan. Då trodde veterinären att han var ca 4 år så han borde vara 10 år nu.




 Skurningen av båten tog inte så lång tid så jag skippade skjuts med bil och vandrade istället i mörkret längs stranden hem. Det är ca 6 km så jag fick ihop mina steg med råge.
Jag gillar verkligen att gå i mörker. Man måste bara lyfta på fötterna så man inte snubblar på någon rot eller sten. Man skärper alla sinnen och får lista sig till vad stigen går genom subtila skiftningar i mörkret.

I morse hade jag gått ner 2 hg till: Dagens vikt 69.1 kg. Hoppas det inte är muskelmassan som ombildas till lättare fett nu när jag inte tränat på en vecka!

I dag blir det en dag då jag ska ut och handla en del. Har bil så det blir en del julklappsinköp. Ska också ut med mamma vilket är ett litet äventyr varje gång. Får se vad hon hittar på idag förutom ortopeteknik. Vi måste åka till ett ställe som har rullstol så det finns bara två, ett köpcentrum och IKEA. Har nog inga problem att få ihop mina steg i dag heller.

I morgon är det en undantagsdag! Då är vi nämligen bjudna på julbord på Vikingline med båtklubben. Har nu utarbetat en strategi för dagen:
1. Itrimgröt till frukost
2. 200 kcal bar på vägen till färjan
3. Buffe enligt handfast minus. Inga feta proteiner annat en en liten skiva lax. Inga feta grönsaker och inga snabba kolhydrater (ingår ju inte i handfast minus iofs). Dryck vatten.
4. I baren lightläsk med citron/lime och is.
5. En bar till att ha om jag blir hungrig på hemvägen (lär jag bli)
Dagen som helhet blir 450-550 kcal Itrimprodukter och resten HF- x 1.

Hoppas på en rolig dag och lite julklappar från Taxfree



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar