måndag 4 november 2013

Migrän och Mamma

Vaknar med migrän vid 4. Går upp och tar en tablett och en kopp te innan jag försöker sova igen. Lyckas och vaknar först vid 9. Skönt.
Vid lunch träffar jag mamma på sjukhuset. Hon röntgar sin tidigare brutna vänsterhöft och får på läkarbesöket veta att det inte är läkt. Benet har blivit ännu kortare och hon får en ny remiss till ortopedteknik. Trist. Nu ska hon belasta i 2 månader till innan man ger upp och opererar om höften. Då blir det en protes.

Jag hade packat ryggsäcken med träningskläder trots migränen och efter läkarbesöket gjorde jag ett PP där jag försökte låta bli att ligga på mer än 85% av maxpuls. Gick sådär. Frågade min gruppcoach Ingela hur jag bäst tränar upp långfärdsskridskomusklerna. Hon visar några övningar med och utan gummiband som jag ska göra dagligen.

Målbild. I år ska jag kunna åka obehindrat!

Handlade coscos provencal, chili sin carne och 2 paket bars. Gick sedan och köpte ett gummiband för hemmaträning och en massa mat i en vanlig affär. Ovant!

När det gäller maten har jag en egen hemlig plan för minaa 9 veckor på LCD (800kcal/dag):
Frukost: Itrim-gröt 150kcal + ett halvt ägg med stenbitsrom 50kcal = 200kcal
Mellanmål: 1 stort ägg med 25g stenbitsrom eller 100g minikeso med 70g hallon = 100kcal eller ½ bar
Lunch: Bar om jag är på språng annars 200 kcals-mål tex Itrims broccolisoppa med ett halvt ägg/ spenat/Broccoli/ rökt skinka (50kcal tillägg) eller ett 200kcals-mål.
Middag: Ett 200kcalsmål enligt ovan
Kvällsmål: Som mellanmål ev både ägg och keso men då halv portion av vardera.

I dag blev det den sista 600kcals-dagen! Itrimgröt till frukost + 3/4-dels bar till lunch + couscous till middag och till kvällen en ägghalva med 12g stenbitsrom + 35g hallon och 50g minikeso.

Bra i dag: Träning trots migrän. Stegmålet uppnått.

Bra jobbat Cia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar