söndag 17 november 2013

Helg 15-17 november

Itrimgröts-frukost i sittbrunnen 17 november!
Detta blev den sista seglingshelgen men en underbar sådan. Som vanligt fredagsmys i båten med Lena, Bosse och Bibi som gäster.
På lördagen seglade vi sedan ner till Skokloster där vi la till på den bryggstump som finns kvar medans de bygger om resten. Varmt väder för att var sent i november med ca 10 grader.
Tog en promenad kring slottet innan vi kojade.
I dag söndag underbart väder med sol och fina seglingsvindar. Åt frukost i sittbrunnen under det solvarma tältet innan vi kryssade hemåt. Lade till i Vårdsätraviken i vindlä och tog ner seglen för säsongen. Tog oss sedan in till ESK där Magnus fortsatte att pyssla med båten och sedan bastade medan jag tog en promenad hem.

Har i helgen ätit mina 800 kcal om dagen och av dom 200kcal keso/räkor/dill och kokt ägg. Gott då jag börjar tröttna på samma mat hela tiden. Har nu gått på dieten 4 veckor och 6 dagar och har alltså drygt 7 veckor kvar. Lång tid men vikten går fint nedåt också.

Denna vecka ska jag prova ett pass på Friskis & Svettis tänkte jag. Får se om jag klarar det utan migrän.
Missat stegen en dag denna vecka och tog sött på gröten 3 dagar. Tog det även på fredagen då jag tänkte att den dagen ju hör helgen till. Helt fel!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar