onsdag 20 november 2013

Friskis & Svettis

Åkte som jag bestämt till F&S i måndags för ett start-pass, det lättaste som finns. Det var 70-100 personer i 65-80-års-åldern och jag som till ganska lugn men trevlig musik utförde rörelser utan hopp, lite styrkeövningar och en 3 minuters joggingtur. Trots att vi inte hoppade kände jag av båda knäna - höger mest. Har också fått skrämmande dålig balans sedan jag gympade sist för 5-10 år sedan.
Men passet var så lätt att jag blev förvånad när vi började stretcha - var det redan slut.
Inget tecken till migrän även om jag kände att nacken blivit ansträngd vid situpsen.
Glad i hågen köpte jag ett månadskort för 600 kr och bestämde mig för att köra start-pass tre gånger i veckan så länge jag är heltidssjukskriven (Det blir 9 pass)


Va - redan slut!!!


Men i går mådde jag pest. Ont i ffa axlar, nacke och huvudet. Mot seneftermiddagen var jag tvungen att ta en migräntablett. Var lite snuvig också så jag hoppas det var förkylning till en viss del.
Min plan ligger fast trots detta. Jag ska göra 3 start-pass i veckan i tre veckor och se om jag inte kan träna bort att få migrän efter passen.





Månadskortet gäller till 19 december men när jag börjar jobba kan jag inte gå på pensionärspassen utan får prova bas och medel.
Mår jag dåligt efter passen efter en månads träning får jag ge mig och börja med bara PP igen.

Går dagens pass bra tänker jag ställa mig en stund på löpbandet också. Jag har med månadskortet även tillgång till gymmet. Tar med mig armbandet till telefonen så jag kan lyssna på min löpmusik under tiden.

Nu börjar jag bli trött på Itrimmaten. Gröten är god och barerna är bra till kaffet men. Couscousen är fortfarande ok men resten av hotmealen går inte ner längre.
Har de sista dagarna tagit ett mål 150kcal med keso, räkor och ägg och kommer i dag lägga till ett mål med riktig mat med 200kcal.
I dag blir det 70g kyckling, 75g  broccoli, 50g morot och 5ml rapsolja med goda kryddor och sky.

I dag nosade vågen på 69-talet innan den stannade på 70,1 kg.
I förrgår drygt 8000 steg men i går bara ca 1800.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar