tisdag 21 januari 2014

Vad har prins Daniel och ost gemensamt?

Jo, båda görs i Ockelbo!

Har i dag tagit mod till mig och köpt en OST. Som ni ser på bilden inte ens en light-typ utan en vanlig fet.
Trots det blir det inte många kalorier då denna goda dansk-gävleborgska stinkost smakar så mycket att man bara behöver vifta över smörgåsen med den för  att få smak.
I alla fall behöver man bara lägga småbitar här och där för att vara helt nöjd.
Nu ska jag på helgerna om jag sover länge ta en bit hårdbröd med mellanbregott (tunt lager) och starke jyde på till frukost.

2 kommentarer:

  1. Mmm så gott! Och helt rätt, inga lightostar. Ta en mindre bit istället :) Helgfrukostar är bäst! Fast jag hade tagit vanligt hederligt smör istället för mellanbregott.

    SvaraRadera
  2. Ost är livsfarligt för mig. Men man ska lära sig :)
    Jag godar till det med någon ost på helgen till min tapas. I veckan vågar jag inte ha det ännu. Just nu osthyvlar jag pastej på rågbrödet på morgonen med lite gurka.

    SvaraRadera