lördag 11 januari 2014

Allting är vitt, vitt, vitt...

Vilken temperaturchock gårdagen bjöd på. Här i Uppsala var det +7 mitt i natten för att på morgonen vara ett par plusgrader. Jag visste dock vad som skulle komma och var smart nog att ta på mig både dunkappa, vinterkängor, varma handskar, stor ylleschal och mössa när jag åkte till jobbet. Och under dagen blev det 4 minusgrader och ganska hård blåst så när jag gick hem var jag väldigt glad över mina vinterkläder.
Jag gillar när det nyper i kinderna (lagom mycket). Kände mig väldigt frisk och sund när jag rosig kom hem.
I morse vaknade vi till en vit värld. Vilken skillnad! Glömde till och med att tända granen då det var så ljust ändå. Nu saknas bara sooooolen! Vad jag längtar efter den!

Denna helg bjuder på två utmaningar. I dag ska vi på 75-årskalas på ett ställe där de har både väldigt gott fikabröd och fina bufféer. Har hör mig för med dom och det är tyvärr inte buffé utan tårta som bjuds. Blir alltså till att vara mätt och ta med mig en pepparkaksbar.
I morgon ska vi åka till Stockholm då vi är bjudna på lunch hos några kompisar som byggt ett nytt hus. Där är det lättare. Tar med mig rostade rödbetor med chevré och zucciniplättar och hoppas de bjuder på protein.
I dag ska jag försöka få tag i sjögräsnudlar. De innehåller bara 2 g kolhydrater och 9 kalorier/portion. Ska finnas på vissa Icabutiker men tyvärr inte på vår. Tänkte ta dom till rökt lax och spenatcremé.






Det är lite roligt när man ser hur min viktkurva utvecklats. Jag stod stilla någon vecka i mitten av december. Tills dess hade jag bara ätit Itrimmat (utom en gång). Så när jag började äta vanlig mat en gång om dagen tog viktnedgången fart igen. Har nu nästa varje dag tagit minst ett mål mat/dag. Ibland även keso/bär-mellanmål och det går fint.





 Bilderna är på min viktkurva från Withgins Health Mate och på min cockpit på min Bauervågs hemsida.
På viktkurvan ser man min platå innan jag började äta (vid krysset)och på cocpit-sidan ser man att det bara är vikt och BMI som är ok enligt vågen. För lite vatten och muskler och för mycket fett.

Vikt i dag 64.9 kg och BMI 24.1

2 kommentarer:

  1. Vilken bra våg du har som får ut allt det där!
    För lite vatten? I kroppen? För den kan väl inte veta hur mycket jag druckit? :O

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt hur det går till annat än att vatten har bättre ledningsförmåga än fett och muskler. På något sett kan den grovt avgöra fördelningen genom impedansen. Men det är bara mellan tummen och pekfingret

    SvaraRadera