fredag 17 januari 2014

Min motivation...

... till detta förändringsarbete skiljer sig nog en del från de som är yngre och går igenom samma process. Det skiljer sig också från mig själv när jag var yngre så det har nog inte med personlighet utan just platsen i livet att göra. Då var det som för så många andra yngre mer hur man ser ut som är drivkraften - vilka storlekar man har på kläder och om man gör sig bra på stranden. Eller att överhuvud taget kunna bli med barn (just det hade jag inte problem med)

Det är inte alltid man har godväders-segling
Upptäckte vad det var som verkligen drev mig när jag sprang på löpbandet häromdagen och det började gå trögt. Då försökte jag att se olika målbilder och till slut hittade jag den som är den ultimata för mig: Jag sitter gammal och vithårig på ensamvakt i båten på Atlanten. Det är stökigt väder och båten kränger och stampar och jag behöver all min uppmärksamhet, styrka och balans för att hålla både mig och båten på rätt köl. Och det har jag uppnått genom att träna och hålla mig normalviktig.
Nu är det alltså mer funktion och frisk ålderdom som är viktigt.

Att ha styrka och ork tror jag är viktigt för oss alla men just målbilderna verkar vara olika. Och jag är min egen kontroll



2 kommentarer:

  1. Vilken härlig målbild!
    Dina inlägg är så inspirerande! Hoppas du får en härlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Tack Malla. Det blev en fin dag!

    SvaraRadera