söndag 26 januari 2014

Det här med måltidsordningen...

Mumsas gärna ofta - med kanel på dessutom
...har jag lite svårt för. Äter inte mer än jag ska över dygnet men delar gärna upp frukosten så att jag tar gröten först och efter någon timme ett ägg och efter  ytteligare en timme en clementin tex. På det viset får jag äta tre gånger istället för en.
Lunchen är bättre - där blir det ett fullt mål.
Men sedan kommer kvällen då jag gärna tar en Itrim-gröt direkt efter jobbet vid 16 och sedan fyller jag på med keso/bär efter ett tag och avslutar vid 19 med en pepparkaksbar.
Om jag nu inte räknar fel äter jag på detta viset 7 gånger per dag istället för de 5 jag tänkt.
Ingen stor sak så länge det är clementiner eller keso och bär men om de såsmåningom byts ut till smörgås och choklad så vet jag ju vad som händer.
SKÄRPNING!

Nu något roligare. Förra gången jag Itrimmade så köpte jag tre par jeans - alla i storlek 38 och av samma modell och märke men i olika färg. Det konstiga var att de var olika stora. De jeansblå kunde jag ha från början och de vita krymte jag i under våren 2012. Men de svarta har jag aldrig kunnat ha - förrän i dag. De sitter som ett smäck och får följa med mig på lokal för att höra på Bowie-covers.
HAPPYHAPPY!

PS Tröttnade på min hosta och letade i mitt välförsedda medicinförråd och hittade ett antibiotika som biter på Mycoplasma Pnemoniae som jag är ganska säker på att jag har. Så nu ska jag snart vara i form igen. Skar mig förresten på papper i går men trots att jag är läkare har vi inga plåster hemma så såret tejpades ihop med eltape :) DS

2 kommentarer:

  1. Härlig känsla att komma i jeansen! Grattis :)
    Det är irriterande att det skiljer så i storlekarna. Tycker det är hopplöst ibland när man ska prova kläder. Man får ta halva affären med sig in i provhytten. Går ju an om det är små butiker men större springer man inte direkt och hämtar en annan storlek etc.

    Haha det är väl så att man är sämst på sitt eget område. Eller i vart fall inte bäst. Jag är inte vårdpersonal men jobbar på sjukhus och röntgade jag min fot då jag skadade den? Nääää och så här i efterhand inser jag att jag borde gjort det då den krånglar än.

    SvaraRadera
  2. Åh, att komma i kläder som jag inte gjort tidigare, finns det någon bättre känsla :)

    Vad det gäller måltidsordningen så har min konsulent i vilket fall sagt att det är viktigaste med kalorimängden. Men jag frågade å andra sidan att kunna dela maten på 5gg och inte 7.
    Funkar nog bra som du säger när det bara är "bra" mat.

    SvaraRadera