lördag 18 januari 2014

Blir helt tokig!

För fjärde gången sedan jag började med Itrim har jag en luftvägsinfektion. Denna gång en rejäl rethosta och huvudvärk.
En annan gång :(
Vilken tur att jag tog ett pulspass i går! Nu har jag i alla fall fått till två ombytta pass denna vecka så målet är uppfyllt. Stegmålet är också uppfyllt med råge. Har ett modest mål på 8000 steg 5 ggr/vecka men hittills har jag gått över 66000 steg sedan i måndags.
Skulle alltså med gott samvete kunna boa in mig i en filt i fåtöljen men det är meningen att jag ska storhandla med sonen och gå på middag i dag. Är inte sämre än att jag orkar det men frågan är om de vill bli smittade.
Dagens eventuella skid/skridsko-pass är mycket eventuellare just nu. Ska nog helt enkelt avstå och hoppas på en bättre morgondag.

Vikten har i alla fall fortsatt nedåt - 64.4 kg i dag och mina fett-% har faktiskt dykt ner på normalnivå också vilket är ännu roligare.

2 kommentarer:

  1. Det är ju ofta det man oroar sig för, om man ska smitta, det är ju inte så roligt för de man umgås med, speciellt inte om de har barn! Hoppas det löser sig!
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Oj vilken otur du har! Med tanke på hur maten är näringspreppad borde man ha mer motståndskraft tycker jag men med tanke på min sega förkylning och dina luftvägar kan man börja fundera.

    Hoppas du snart mår bättre!

    SvaraRadera