onsdag 8 januari 2014

Rolig arbetsdag!

Det är så kul att vara hyfsat frisk och tillbaka på jobbet. Riktigt skönt att ha gått upp från 50% till heltid fyra dagar i veckan också. Nu kunde jag i lugn och ro arbeta klart på eftermiddagen och tom hinna åka hem till en patient som inte mådde bra.
Tog med mig kyckling med blomkålsmos och spenatcremé till lunch. Min 84:e och sista dag på LCD var ju egentligen i förrgår men jag fortsätter på 800 kcal/dag ett par dagar till eftersom jag tog några (tre tror jag) Handfast minus-dagar kring jul.

En del tulpaner är som rosor - helt ljuvliga!

Här hemma är det full jul fortfarande men vi plockar ner allt i helgen och köper årets första tulpaner.
Älskar tulpaner - särskilt de med lite tjockare stjälk och kraftfulla blommor. Den 15 januari är det tulpanens dag och då ska det stå en fin bukett på bordet (minst en).

Vikten har det stått still ett par dagar. Är inte förvånad då det gått så bra nedåt innan. Det tar nog fart igen med tiden.


2 kommentarer:

  1. Det är kul när man känner arbetsglädje! Viktigt då man spenderar så mycket tid där.
    Tulpaner är så fina. Trodde den redan var men är det den 15:e så har jag ju inte missat den :)

    SvaraRadera
  2. Åhh tulpaner, älskar dom, får bli en bukett vita och en med blandade färger här!
    MariaG

    SvaraRadera