söndag 12 januari 2014

Årstidsväxling


Observera tulpanerna i kaoset




Jul ut och vår in ägnar vi oss åt i dag bland annat. Lite konstigt att kasta ut julen just när julstämningen infunnit sig med lyckliga barn i pulkabackar och skidspår.
Köpte en bukett tulpaner i går så när julen är urstädad kommer vårkänslorna säkert att komma krypande















Detta mina vänner är en äkta Fitness-semla!
Nu till något allvarligare: semlor 
Detta fantastiska bakverk som jag med glädje ätit en gång i veckan (minst) mellan tjugondag knut och påsk. I år är påsken dessutom så sen att det kommer många frestande tisdagar innan faran är över.
Det har redan börjat. I fredags bjöds på kaffesemlor på jobbet (jag luktade på en - gott) och på 75-årskalaset i går satt andra café-gäster och mumsade på fina färska semlor.
Har bestämt mig för att ge mig själv ett vinnar-pris varje vecka jag avstår från semlor. Priset består av en extra fin bukett tulpaner.
Dessutom får jag äta EN semla den sista tisdagen innan påsk. Då borde jag vara nere på målvikten och kan ta en undantagsdag. Hittade förresten ett recept på fitness-semla.

Lunchen i dag i Stockholm blev bra. De bjöd på ånkgokt savoykål och lammkorv och jag hade med zucciniplättar och rostade rödbetor med chevre. En halv tjock lammkorv innehåller faktiskt inte mer än 100 kcal (160/100g) så dagen kommer in under 800 kcal trots att vi ska ta bananpannkaka med blåbär och keso till kvällsgott.

Nu laddar jag för första veckan av alla oxveckor som blir ovanligt många i år. Denna vecka "ledigt" på tisdag men jag har boka in 3 möten den dagen så riktigt ledig är den inte.
Ett av mötena är med Jenny - min hälsorådgivare. Det är 3-månaderscheck på Itrim.

Vikt i dag 64.7 kg.

1 kommentar:

  1. Så glad att jag inte har nåt semlebegär ;-)
    skönt att få ut julen men som du säger det är ju nu med all snö som det känns jul, konstigt det kan bli!
    MariaG

    SvaraRadera