tisdag 21 januari 2014

Februari blir en utmaning!

Nästa månad blir matmässigt värre än jul för mig. I julas kunde jag ju själv bestämma vad jag satte fram på bordet och de gånger vi varit bortbjudna har jag kunnat ta med egengjorda rätter att äta (och bjuda på)

Ser ut som man kan få till liter jobbiga promenader i Lissabon
Men i 7-10 februari ska vi tillbringa i Lissabon. Tar med lite barer men tror jag ska ta en dag som undantagsdag då jag äter vad som faller mig in så jag får smaka på portugisiska specialiteter (och portvin). Tillåter jag mig det kommer det inte vara så trist att itrimma de andra dagarna.

Nästa frestelse är en 50-års fest den 15/2. Den är på ett hotell (där vi också ska sova över). Där har jag inte stora möjligheter att påverka vad som ställs fram på bordet men jag kan som tur är välja vad jag stoppar in i munnen.

Kul ska det hur som helst bli med båda begivelserna.
Undrar vad som är Portugals nationalrätt? Hoppas det inte är något friterat och sockrat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar