torsdag 2 januari 2014

Mycket nöjd! Öppet möte

Var på öppet Itrimmöte i kväll. Det var ett konstruktivt möte där vi gick igenom vad vi gjort bra och mindre bra under jul/nyår och hur vi kan göra annorlunda nästa stora mathelg.
Några hade råkat ut för att inte kunna sluta äta godis och jag är glad att jag är inom mina första 12 veckor så att godis inte var en option för mig öht.

Min strategi att äta ett mål vanlig mat om dagen men räkna kalorier (då jag ändå inte fick i mig en hel handfast minus-måltid) var vinnande. Viktnedgång -1,6 kg på 10 dagar och vikt på Itrim 66.1 kg.

Vi gick också igenom nyårslöften och skrev ner dom på varsin lapp. Jag satte ett mål att ha mindre än 28 fettprocent om ett år. Nu hade jag 37% vilket blir 24,5 kg rent fett.
Om ett år ska det ha minskat till mindre 16,5 kg.
Målet är satt med SMART-metoden - Specifikt, Mätbart, Anpassat, Realistiskt, Tidssatt.

Där vill jag vara

Nästa begivenhet på Itrim blir andra mötet med hälsorågivaren Jenny den 14 januari. Ska gå hälsospåret innan dess. Vi satte -15 kg som mål men det kommer jag inte att kunna ta. Nu -11,4 kg och på 12 dagar blir det förhoppningsvis mer än -13 kg. Tillräckligt bra tycker jag!

I dag fick jag medalj för att ha nått Machu Piccus topp 2400 meter upp. Dit skulle jag vilja komma i verkligheten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar