lördag 25 januari 2014

Nya vanor?

Det ser ju inte ens särskilt gott ut
Mackoman som jag är har jag beslutat att jag från i dag får ta en hårdbrödsmörgås med ost på till helgfrukost (+ ett ägg och en clementin)
Detta är mitt eget påhitt och om jag frågar Itrim så tycker nog de att det är för lite innehåll/kalori vilket jag kan hålla med om. Denna smörgås bestående av 30g vikabröd, 10g mellanbregott och 15 g fetost innehåller 202 kalorier. Lika mycket som en tallrik gröt med bär och lite mjölk och betydligt mindre  mättande.
Är hungrig igen bara en timme efter att jag åt så jag kanske omprövar mitt beslut om helgfrukostar.
Om jag gör det så river jag ner osten och lägger i frysen till framtida dagar då jag inte behöver vara så snål med kalorierna.

I dag ska vi göra en jättegod middag - rostbiff med rostade rotsaker, charlottenlök i sky och pepparrots-keso. Har redan räknat ut hur mycket kalorier det innehåller (kan inte sluta med det riktigt ännu). Det blev knappt 350 och det är betydligt mer mättande än en macka.
Hmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar